Aflevering - Ontvangst - Garantie

U kunt ervoor kiezen uw bestelling gratis thuis te laten bezorgen (op afspraak) of af te halen in ons magazijn of in onze Showroom.

Aflevering bij u thuis
Wij rekenen geen kosten voor aflevering binnen Nederland. Indien er bijzonderheden zijn bij aflevering, of als u een aflevertijdstip en dag wenst af te spreken (zonder extra kosten) dan kunt u dit aangeven bij uw bestelling in het opmerkingen vak, de aflevering zullen wij dan persoonlijk met u afstemmen, levering zoals u dat uitkomt! 

Afhalen magazijn/Showroom
Bestellingen kunnen desgewenst afgehaald worden in ons magazijn op het volgende adres: Binnendelta 5-J, 1261 WZ, Blaricum Na ontvangst van uw bestelling laten wij weten vanaf wanneer uw bestelling voor u klaar staat. Bezoek is alleen mogelijk op afspraak! 

Belangrijke informatie
- Tijdens vervoer moet een compressor wijnklimaatkast rechtop staan en mag bij verplaatsing maximaal 45 graden gekanteld worden! Laat de wijnklimaatkast vervolgens 24 uur stil en uit staan op de gewenste locatie voordat u de stekker in het stopcontact steekt. Dit is ter voorkoming van eventuele problemen in het koelsysteem.

- Voor de thermo-elektrische wijnkoelers is het advies om deze niet op een verwarmde vloer of andere warmtebronnen zoals een koelkast of vriezer te plaatsen. Dit kan een onjuiste werking van uw wijnkoeler en een hoger stroomverbruik veroorzaken.

- Zorg er bij iedere wijnklimaatkast voor dat deze waterpas staat voordat u hem in gebruik neemt.

- Niet al onze modellen zijn geschikt voor inbouw, laat u hierover goed informeren. Bij het inbouwen dient u de instructies te volgen in de installatiehandleiding. Het niet opvolgen van deze instructie kan leiden tot het disfunctioneren van uw wijnklimaatkast. Vraag ons naar de installatie mogelijkheden, of huur een gespecialiseerd installatie bedrijf in.

- Bij ontvangst van uw bestelling willen wij u vragen om, voordat u tekent voor ontvangst, eerst te controleren of de doos en de klimaatkast zelf ongedeerd zijn.

Garantie
- Op alle Compressor Wijnkoeling heeft u 12, 24, 36, 48 of 60 maanden volledige garantie. (afhankelijk van het merk, de garantie termijn staat bij elk product apart aangegeven) (op losse of extra onderdelen, accessoires en Thermo-Electrische Wijnkoelers heeft u 12 of 24 maanden garantie) De garantie termijn gaat in op de dag dat u de wijnkast thuis ontvangen heeft. Indien zich een storing of probleem voordoet in het gebruik van uw wijnklimaatkast of wijnkoelkast dan kunt u het beste eerst het hoofdstuk “probleem oplossen’ doorlezen in de bij het product meegeleverde ‘Gebruikshandleiding’, dit brengt in 99% van de gevallen al de oplossing voor het probleem. Indien het probleem hiermee nog niet is opgelost kunt u  contact met ons opnemen via 035-5336578, wij lossen het probleem dan voor u op. U heeft hiervoor uw aankoopbewijs nodig en een duidelijke omschrijving van het probleem of de storing.

- De garantietermijn geld alleen als het apparaat gebruikt is in overeenstemming met de gebruiksaanwijzing (en is ingebouwd volgens de inbouwinstructies!! ) en alleen is gebruikt voor het opslaan van wijn. Indien sprake is van verkeerd gebruik of verkeerde installatie, opzet of grove schuld is de garantie uitgesloten. Bij een reparatie op locatie dient de wijnkast leeg en bereikbaar te zijn, zodat onze monteur zijn werk kan doen.

- Na de garantieperiode laten wij u niet in de kou staan en werken wij t/m 5 jaar na aankoop tegen kostprijs voor eventuele reparaties aan uw wijnklimaatkast, dit doen wij met onze eigen servicedienst, of met de merk gebonden servicedienst.

- Deze garantievoorwaarden tasten de rechten van de consument zoals die voortvloeien uit de wet of de overeenkomst, niet aan.

Retourneren
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geleverde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De retourkosten zijn voor rekening van de consument. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.''

Vragen over garantie, aflevering, retouren of ontvangst kunt u stellen via onze contactpagina.